پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

طی سال های اخیر کامپیوترها و شبکه‌ها به جزئی حیاتی از ساختار شرکت‌ها و سازمان‌ها تبدیل شده‌اند. بطوریکه کارایی و بهره‌وری شرکت یا سازمان به عملکرد بدون نقص و با کیفیت این تجهیزات بستگی دارد. این امر باعث شده تا رفع سریع مشکلات احتمالی شبکه و پشتیبانی شبکه سریع، باکیفیت و مطمئن به یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیران بدل گردد. آمارها نشان می‌دهند که هزینه‌های پشتیبانی از شبکه‌های کامپیوتری در قبال افزایش کارایی و بهره‌وری سازمان و پیشگیری از هزینه‌های جانبی تقریبا قابل انکاراند. شرکت سیســبان از جمله شرکت های خوشنام پشتیبانی شبکه بوده که بیش از 10 سال خدمات شبکه را با بالاترین کیفیت ارائه می‌نماید.

برای دریافت خدمات پشتیبانی شبکه، با ما تماس بگیرید.

تلفن: 77908470

 

شرکت های پشتیبانی شبکه

پشتیبانی شبکه چیست؟

هر عملی که در راستای فعال نگه داشتن، بروزرسانی و کارآمدتر کردن شبکه انجام شود، جزو خدمات پشتیبانی شبکه محسوب می‌شود.

موارد مهم در پشتیبانی شبکه

  • اطمینان یافتن از سلامت دستگاه‌ها و تجهیزات
  • اطمینان یافتن از وجود پهنای باند مناسب
  • تحلیل، ارزیابی و رفع مشکلات 
  • بکاپ گیری و بروزرسانی
  • آموزش به افراد سازمان در جهت نحوه اتصال به شبکه 
  • تأمین امنیت شبکه و جلوگیری از نفوذ غیرمجاز
  • پایش مداوم شبکه و تهیه گزارش

پشتیبانی از شبکه چگونه انجام می‌شود؟

هر شبکه برای حفظ عملکرد صحیح خود، نیاز به مدیریت و نظارت دارد. نظارت بر شبکه از همان ابتدای ایجاد زیرساخت و نصب تجهیزات آغاز می‌شود. با نصب و پیکربندی صحیح شبکه، می‌توان به شیوه بهتری از آن نگهداری کرد. در صورت بروز مشکل در آینده نیز، عیب‌یابی و حل مشکل ساده‌تر خواهد بود. برای مدیریت شبکه در کنار نیروی انسانی، از ابزارهای هوشمند و سیستم‌های کامپیوتری نیز استفاده می‌شود. این سیستم‌ها به صورت مداوم شبکه را بررسی کرده و در صورت بروز مشکل، با ارسال اعلان، نیروی پشتیبان را مطلع می‌کنند.

انواع روش‌های پشتیبانی شبکه

سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ

سازمان‌های بزرگ معمولاً کارمند یا تیمی از کارمندان را برای مدیریت و پشتیبانی از شبکه استخدام می‌کنند. این تیم‌ها با استفاده از ابزارهای هوشمند پایش شبکه، به صورت مداوم شبکه را بررسی کرده و در صورت نیاز اقدام به رفع عیب و افزایش راندمان شبکه می‌کنند.

شرکت‌های متوسط و کوچک

ممکن است استخدام یک نیروی ثابت شبکه برای سازمان شما صرفه اقتصادی نداشته باشد. در این صورت می‌توانید از خدمات شرکت‌های پشتیبانی شبکه استفاده کنید و در واقع خدمات مربوط به شبکه کامپیوتری را برون‌سپاری کنید. با انتخاب یک شرکت مناسب و معتبر، می‌توانید با خیال راحت مدیریت و پشتیبانی از شبکه را به آن‌ها بسپارید. 

پشتیبانی شبکه

موارد مهم در انتخاب شرکت پشتیبانی شبکه

  • شرکت دارای مجوز معتبر برای ارائه خدمات شبکه باشد. نهاد صادر کننده مجوز نظام صنفی رایانه‌ای می‌باشد.
  • دارای تجربه و رزومه خوب در زمینه ارائه خدمات پشتیبانی باشد.
  • دارای نیروهای متخصص و ثابت باشد و کارشناس فنی مربوط به شما مدام تغییر نکند.
  • دارای قرارداد شفاف و صریح باشد که وظایف شرکت پشتیبانی شبکه مشخص باشد.
  • خدمات پشتیبانی را با قیمت و تعرفه مناسب ارائه نماید.
  • تنوع در ارائه خدمات داشته باشد.

    موارد مهم در قرارداد پشتیبانی شبکه

  • خدمات پشتیبانی شبکه سیسبان

  • نام‌های کامل طرفین قرارداد
  • موضوع قرارداد
  • کلیات قرارداد
  • زمان عقد قرارداد
  • مدت زمان معتبر بودن قرارداد
  • تعهدات کارفرما و شرکت پشتیبان شبکه
  • شرایط فسخ قرارداد
  • مبلغ توافق شده برای انجام تعهدات
  • تعهد برای عدم افشای اطلاعات مربوط به سازمان

قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

عامل دیگری که در انتخاب پشتیبان شبکه مؤثر است،‌ قیمت پیشنهادی برای انجام تعهدات است. آیتم‌های مختلفی در قیمت پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری موثر هستند که چند نمونه را توضیح دادیم.

تعداد تجهیزات شبکه 

هر چه تجهیزات شبکه مانند سرور، کامپیوتر دسکتاپ، لپتاپ، پرینتر و  …بیشتری در شبکه موجود باشد، باید زمان و هزینه بیشتری را به تنظیم آن‌ها اختصاص داد.

تنوع سخت‌افزار و نرم‌افزار

در بعضی از شبکه‌های کامپیوتری سرورهای لینوکسی و ویندوزی و تجهزات متعدد استفاده شده که انجام تنظیمات دارای پیچیدگی بیشتر و در نتیجه نیاز به صرف هزینه بیشتری دارد.

تعداد دفعات حضور کارشناس

معمولا در قراردهای پشتیبانی شبکه بسته به نوع نیاز شرکت سرویس‌های دوره‌ای بصورت هفتگی یا ماهانه و یا متغییر انجام می‌شود. که هرچه تعداد دفعات حضور کارشناس بیشتر باشد هزینه پشتیبان هم بیشتر لحاظ می‌شود.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، تنوع خدمات ارائه شده توسط شرکت است. یک شرکت حرفه‌ای پشتیبانی شبکه باید خدمات زیر را به مشتریان خود ارائه دهد:

پشتیبانی از راه دور

 در بسیاری از موارد، می‌توان به صورت ریموت با استفاده از انی‌دسک و دیگر ابزارها مشکلات مربوط به شبکه را حل کرد. 

پشتیبانی حضوری

 قطعا همه مشکلات شبکه از راه دور برطرف نمی‌شود شرکت پشتیبان باید امکان اعزام کارشناس حضوری طبق قرارداد در روزهای مشخص شده را داشته باشد.

پشتیبانی تلفنی

با توجه به ناپایداری اینترنت در کشور ماه یکی از موارد مهم در انتخاب پشتیبان شبکه امکان پشتیبانی تلفنی برای برطرف کردن مشکلات شبکه است.