پیام رسان ها

بازیابی اطلاعات هارد خراب

امروزه هارد دیسک‌ها یکی از لوازم ضروری و شخصی افراد محسوب می‌شوند. هارد دیسک‌ها نه تنها حافظ اسرار و خاطرات خانوادگی و شخصی فرد هستند بلکه در بیشتر مواقع موقعیت شغلی فرد در گرو حفظ و نگهداری از آن‌ها قراردارد. اما اتفاق یک بار رخ می‌دهد، در چندین سال شاید یک بار هارد دیسک شما بسوزد. چه اتفاق وحشتناکی! حال این سؤال ایجاد می‌شود، آیا اطلاعات یک هارد دیسک خراب قابل بازیابی است؟

برای درک بهتر این موضوع بهتر است به دو نکته حائز اهمیت توجه کنیم:

2-‌ از جمله مواردی که باعث خرابی و سوختگی هارد دیسک می‌شود می‌توان به نوسانات برق یا برعکس زدن سوکت پاور هارد اشاره کرد. در این صورت دو نشانه برای خرابی هارد دیسک ها پدیدار می‌شود:

  • بلند شدن دود از هارد دیسک
  • روشن نشدن هارد دیسک

در هر دو مورد موتور هارد دیسک به هیچ عنوان گردش نخواهند کرد. البته عدم گردش موتور هارد دیسک دلایل دیگری نیز دارد، اما در صورتی که مطمئن باشیم برد هارد خراب یا سوخته است می‌توان گفت دلیل اصلی این دو مورد است.

چرا هارد دیسک می‌سوزد و یا خراب می‌شود؟

هارد دیسک نیز همانند سایر قطعات الکترونیکی به خودی خود خراب می‌شود و حتما نمی‌توان گفت که ضربه خوردن باعث خرابی هارد دیسک‌ها شده است. هارد دیسک‌ها نیز دارای یک طول عمر هستند که این طول عمر را می‌توان بین 3 الی 5 سال تخمین زد. البته طول عمر هارد به نحوه نگهداری و حفظ هارد دیسک نیز بستگی دارد.

3 thoughts on “بازیابی اطلاعات هارد خراب

  1. نرجس گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    علت صدای غیژ غیژ هارد موقع روشن کردن کیس چیه؟
    اگه هارد مشکل داره باید چطور برطرفش کنم؟
    ممنون از سیسبان

    1. sysbanad گفت:

      به احتمال زیاد هارد شما آسیب دیده. و در اینگونه موارد باید هاردتون تعویض بشه.

  2. سلام یک هارد 1 ترابایتی دارم .ولی فقط ی پارتیشن 400 گیگ در ویندوز هست؟ مشکل چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *